کد خبر: ۵۲۸۹۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سرلشکر سلامی:
سردار سلامی بیان کرد: این ملت نه تنها صدای شیاطین را خاموش و بی‌صدا کرده بلکه اجازه نداده تا شیاطین و استکبار زمینه غلبه بر اراده این ملت را بکند هر چند که همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در راستای انحراف ملت ایران از مسیر واقعی بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598،  سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در کنگره 3 هزار و 400 شهید والامقام استان اردبیل با تحسین مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تأسی به سالار شهیدان امام حسین (ع) مجاهدتی ماندگار انجام دادند که در تاریخ این مرز و بوم به یادگار می‌ماند.

‌در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری‌ شاهد‌یم‌

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار و 400 شهید استان اردبیل در ایام حزن و اندوه اهل بیت و روزهای اسارت آنها در عزیمت به شام تصریح کرد: به زیباترین شکل ممکن با جلوه‌های هنری از اول خلقت بشر و تقابل خداوند متعال با شیطان تا زمان عظیم‌ترین واقعه عاشورا و حماسه بی‌نظیر چالدران و دوران دفاع مقدس یادآوری رشادت‌های بی‌نظیر مردمان این دیار و وفادار به اهل بیت را شاهد بودیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در این مراسم به شکل هنری و با لطافت و زیبایی خاص حماسه جاودانه شهدا و ایثارگران در قالب شعر، حماسه، مدح و شبیه‌خوانی به نمایش گذاشته شد که همه آنها نشان می‌دهد که ما در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری، اخلاص و وفای به عهد را شاهد بودیم.

شهدا ستارگان درخشان ‌در سپهر افتخارات ایران ‌هستند

سردار سلامی افزود: خوشحال هستیم که امروز میهمان سفره با برکت شهدا در دیار سبلان هستیم که با دیدن چهره نورانی و بهشتی این شهدا لذت معنوی بی‌پایانی را می بریم چرا که این شهدا ستارگان درخشان در کهکشان بی‌نظیر این مردم و سپهر افتخارات ایران اسلامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل سرزمین شیخ و شهادت و مفاخر جاودانه با وقایع تاریخی ماندگاری است که همه ما به وجود این سرزمین پاک افتخار می‌کنیم و بر این باوریم که اردبیل در یکپارچگی این کشور و ترویج و نشر تشیع نقشی بی‌بدیل داشته است.

اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان و ایثارگران شجاع و دلاور‌ است

سردار سلامی اضافه کرد: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان و ایثارگران شجاع و دلاوری است که حیات معنوی و مادی ما امروز به عزت، عظمت و هویت آنها وابسته است.

وی بیان کرد: ما اگر امروز در کشور امنیت پایدار و آرامش بی‌نظیری داریم و در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت می‌کنیم همه را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران می‌دانیم.

سردار سلامی یاد و خاطره سه هزار و 400 لاله معطر و به خون خفته این مرز و بوم را گرامی داشت و اظهار کرد: این شهدا حرکتی بی‌نظیر انجام دادند تا ملت ایران همواره در سایه عزت و عظمت خلق شده در جاودانگی و حریت به سر برده و دوستان و دشمنان نیز به این عظمت اذعان دارند.

روی پای خود ایستاده و استقلال و عظمت خود را حفظ کردیم

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جامعه‌ای که به عناصر هویتی، فرهنگی، بزرگان و چهره‌های ماندگار خود افتخار نکند، قطعا وابسته به دشمن شده و بیگانگان برای این تعیین تکلیف می‌کنند.

سردار سلامی گفت: ما افتخار می‌کنیم که در این سرزمین شهدا و ایثارگران با حریت و آزادگی کاری انجام دادند که برای همیشه این کشور بدون وابستگی به بیگانگان بتواند روی پای خود ایستاده و استقلال و عظمت خود را حفظ کند.

وی افزود: این شهدا کاری انجام دادند که نه تنها در بالاترین رتبه ارزشی و معنوی قرار داریم بلکه هیچ وقت به دست این قدرت‌های پست ذلیل و خوار نشدیم بلکه در اوج عظمت توانسته‌ایم با شجاعت از حقانیت خود دفاع کنیم.

ما امروز در اوج عزت و عظمت قرار گرفته‌ایم

سردار سلامی منطق قرآن را حق و حقیقت همراه با دیانت عنوان کرد و ادامه داد: شهیدان ما با توسل به کلام الهی و سیره اهل بیت حقیقتی ماندگار پیدا کردند و این برازنده شهدا و سرافرازان این مرز و بوم است.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سایه شجاعت، شهامت و ایثارگری شهدا است که ما امروز در اوج عزت و عظمت قرار گرفتیم و دشمن نمی‌تواند لباس ذلت بر تن این ملت کند.

وی اضافه کرد: دشمنان با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها در این 45 سال هم قسم شدند تا مانع از اعتلا و همبستگی ملت ایران باشند در حالی که در این سرزمین نور الهی تابیدن گرفته و هیچ کس نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند.

به رغم همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در اوج عظمت قرار داریم

سردار سلامی بیان کرد: این ملت نه تنها صدای شیاطین را خاموش و بی‌صدا کرده بلکه اجازه نداده تا شیاطین و استکبار زمینه غلبه بر اراده این ملت را بکند هر چند که همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در راستای انحراف ملت ایران از مسیر واقعی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همان طور که رسالت انبیا باز کردن غل و زنجیر از پا و دست ملت‌های آزادیخواه بود، انقلاب اسلامی نیز از دست و پای این ملت غل و زنجیر شیاطین را باز کرد تا امروز این ملت در اوج حریت و آزادگی نفس کشیده و به فرعونیان و شیاطین نه بگوید.

سردار سلامی تصریح کرد: در مبارزه با فرعونیان و مستکبران هر چند هزینه‌های سنگینی را پرداخت کردیم اما امروز در رسیدن به قله نهایی، امید بسیاری داریم تا دشمن را در گام نهایی از میدان مبارزه خارج کرده و به رغم همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در اوج عظمت قرار گیریم.

دشمنان ‌به انواع حربه‌ها در این 45 سال متوسل شدند

وی گفت: دشمنان ما به انواع حربه‌ها در این 45 سال متوسل شدند که از جنگ داخلی، خارجی، فتنه و ترور تا جنگ شناختی، القای ناامیدی و... ملت ایران را از مسیر عزتمند خود دور کند اما همه این فتنه‌ها و توطئه‌ها شکست خورده است و این ملت امروز در اوج عظمت قرار گرفته و اجازه نمی‌دهد تا به مسیر طی شده دوباره بازگردد.

سردار سلامی افزود: به برکت رهبری داهیانه امام و مقام معظم رهبر در این 45 سال و ایستادگی ملت و شجاعت فرزندان این مرز و بوم، دشمن عرصه را برای خود تنگ‌تر دیده و یقین داریم که به هیچ یک از آرزوهای خود نخواهد رسید بلکه روز به روز شاهد ناکامی‌های آنها در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

این ملت ‌هیچ وقت دست ذلت و تسلیم بالا نخواهد برد

وی تلاش دشمن را در مدیریت شبکه مجازی و به راه انداختن جنگ رسانه‌ای نافرجام یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که این ملت اندیشه و تفکر برگرفته از آرمان عاشورایی دارد و هیچ وقت دست ذلت و تسلیم بالا نخواهد برد.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همان طوری که در صدر اسلام و حوادث بعد از آن عده‌ای سعی کردند امام و رهبر جامعه را تنها گذاشته و حوادث تلخ عاشورا را رقم بزنند، این ملت با درس عبرت از این تجربه‌های تلخ اجازه نخواهد داد تا بار دیگر رهبری جامعه تنها بماند و یا مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد.

ملت هیچ وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کنند

وی بیان کرد: ملت ما نه تنها خسته نیست بلکه با توسل و تمسک به آرمان‌های ارزشی امیدوارتر از گذشته مسیر را طی می‌کند و آرزوی حقیر دشمنان نیز بی‌نتیجه خواهد بود و آنها این آرزوهای خودشان را به گور خواهند برد.

سردار سلامی شهرت اردبیل را به وفاداری و عشق به اهل بیت به ویژه حضرت عباس‌بن علی عنوان کرد و ادامه داد: ملت اردبیل همچون ابوالفضل آزاده، حر، وفادار و با نجابت هستند و هیچ وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کنند.

دشمن را راحت نخواهیم گذاشت

فرمانده سپاه پاسداران گفت: همان طوری که این سرزمین به پایتخت حسینیت شهره است، قطعا تجلی عشق و وفاداری به اهل بیت را نیز در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شاهد و ناظر خواهیم بود.

‌سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت ایران در هیچ نقطه‌ای متوقف نمی‌شوند و فاتح قله‌های بزرگ خواهیم بود، تاکید کرد: دشمن را راحت نخواهیم گذاشت و قطعا ملت ایران در برابر دشمن کوتاه نخواهند آمد و تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست و آرزو داریم در راه آرمان‌های ملت ایران با غلبه بر دشمن به خلیل شهدا بپیوندیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها